FAQ

Vatgerijpt webshop & bestellingen

  • Waarom is Vatgerijpt Cognac niet meer te bestellen?
  • Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt is een eenmalige actie waarbij een beperkte oplage van de verschillende varianten beschikbaar is. Doordat de varianten niet meer opnieuw geproduceerd zullen worden, zijn deze, als ze eenmaal uitverkocht zijn, niet meer los te bestellen.
  • Waarom is Vatgerijpt Compleet niet meer te bestellen?
  • Het speciale pakket met van elke variant één fles Vatgerijpt is niet meer beschikbaar doordat hier een beperkte oplage van was, deze is inmiddels volledig uitverkocht. De varianten Port, Bourbon en Goose Island zijn nog wel per fles los verkrijgbaar.
  • Wat is de inhoud van de flessen?
  • Alle Vatgerijpt varianten hebben een inhoud van 75cl.
  • Ik wil mijn order graag aanpassen, is dit mogelijk?
  • Wanneer u uw bestelling heeft afgerond is het helaas niet meer mogelijk de bestelde producten aan te passen.
  • Ik wil mijn order graag cancelen, is dit mogelijk?
  • Mocht u onverhoopt uw order willen annuleren, vragen wij u een email te sturen naar [email protected] Vermeld in uw email alstublieft duidelijk uw ordernummer. U ontvangt een bevestiging als de order geannuleerd is. Het door u betaalde bedrag wordt binnen enkele dagen teruggestort op uw rekening.
  • Ik wil mijn adresgegevens graag wijzigen, is dit mogelijk?
  • Mocht u uw adresgegevens willen wijzigen dan vragen wij u een email te sturen naar [email protected] en de juiste gegevens duidelijk te vermelden. U ontvangt een bevestiging als de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, is mijn order wel verwerkt?
  • Wanneer u geen bevestiging ontvangen heeft vragen wij u allereerst om te controleren of deze onverhoopt niet uw ongewenste email terecht is gekomen. Mocht u onverhoopt geen bevestiging hebben ontvangen kunt u een email sturen naar [email protected] Vermeld in uw email alstublieft duidelijk uw ordernummer. De bevestiging zal nogmaals naar u toegestuurd worden.

    Heeft u met creditcard betaald, dan kan het een aantal uren duren voordat uw order volledig verwerkt is en u een bevestiging van uw order ontvangt.
  • Ik heb mijn order betaald met CreditCard, maar (nog) geen bevestiging ontvangen.
  • Omdat een betaling vanuit de creditcardmaatschappij moet worden bevestigd naar het betaalsysteem, en dit bij dergelijke betalingen vaak wat langer duurt, is de betaling nog niet 'officieel'. Zodra de betaling akkoord is, wordt deze automatisch bevestigd en de bevestigings email alsnog naar je verzonden.
  • Ik ben woonachtig buiten Nederland en zou graag Hertog Jan Vatgerijpt bestellen is dit mogelijk?
  • Helaas is het niet mogelijk Hertog Jan Vatgerijpt producten te bestellen buiten Nederland.
  • Worden de artikelen geleverd inclusief glaswerk?
  • Elke fles wordt geleverd met een uniek Hertog Jan Vatgerijpt glas. Bij bestelling van Vatgerijpt Compleet ontvangt u 4 unieke Hertog Jan Vatgerijpt glazen.

Onze producten

  • Wat is het assortiment van Hertog Jan?
  • Voor meer informatie over het assortiment van Hertog Jan klik hier.
  • Wat is de samenstelling van Hertog Jan bier?
  • Alle informatie over de samenstelling van onze bieren kunt u terugvinden op www.tapintoyourbeer.com.

Bezoek de Hertog Jan brouwerij

  • Wat zijn de openingstijden van de brouwerij?
  • Alle informatie hierover kunt u hier vinden.
  • Wat zijn de toegangsprijzen van de brouwerij?
  • Alle informatie hierover kunt u hier vinden.
  • Hoe kan ik een rondleiding reserveren?
  • Om er zeker van te zijn dat u op een bepaalde dag en tijdstip een rondleiding kunt volgen, is het verstandig om te reserveren. Dit kan via deze link.

    Met veel geluk kan er soms nog aan de receptie in Arcen worden gereserveerd (mits er plaatsen vrij zijn). Mocht u rechtstreeks contact met hen op willen nemen, dan kan dat via: [email protected] of telefonisch op 077-4736080.
  • Hoe kan ik mijn reservering verzetten of annuleren?
  • Mocht u uw gereserveerde rondleiding willen verzetten of willen annuleren, neem dan tijdig contact op met de receptie van de brouwerij. Dit kan via: [email protected] of telefonisch op 077-4736080.
  • Hoe lang duurt een brouwerijbezoek?
  • Een brouwerijbezoek duurt 2 uur. Dit is inclusief een persoonlijke rondleiding van een uur, een bezoek aan de exclusieve Hertog Jan winkel en een passende afsluiting in Café De Hertog Jan Proeverij. We kunnen brouw- en afvulactiviteiten niet op voorhand garanderen.
  • Zijn er proefmomenten tijdens de rondleiding?
  • Ja, er zijn een aantal proefmomenten.
  • Ik ben moeilijk ter been, kan ik de brouwerij bezoeken?
  • Onze brouwerij is gevestigd in een schitterend oud pand. Dit brengt met zich mee dat de rondleiding langs smalle en lage doorgangen gaat en daarbij vele traptreden genomen dienen te worden (144 treden). Hierdoor is de rondleiding minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn en kunnen teleurstellingen ontstaan. Wij vragen u vriendelijk om bij het aanmelden voor een rondleiding rekening te houden met deze beperking.
  • Mogen de kinderen ook mee?
  • Ja, kinderen mogen onder begeleiding van een volwassene mee.
  • Mogen honden ook mee?
  • In onze brouwerij in Arcen zijn enkel blindengeleidehonden toegestaan.
  • Kan ik ook lunchen of dineren voor- of na de rondleiding?
  • Ja, een lunch of diner kunt u reserveren bij Café de Hertog Jan Proeverij.
    Meer informatie vindt u op www.hertogjanproeverij.nl
  • Kan ik bij de brouwerij ook bier- en/of gadgets kopen?
  • Bij de brouwerij in Arcen is een Hertog Jan shop te vinden, waar u diverse Hertog Jan items kunt aanschaffen. U kunt ook online allerlei leuke Hertog Jan gadgets en glazen bestellen.
  • Ik heb online betaald via iDEAL, krijg ik mijn geld terug wanneer ik de rondleiding wil annuleren?
  • Wanneer een rondleiding door u wordt geannuleerd en er is reeds betaald, dan bieden wij een tegoedbon aan. Deze wordt per e-mail verstuurd en kan worden gebruikt om ter waarde van het reeds betaalde bedrag nogmaals online een rondleiding te betalen. Tevens is het mogelijk om de cadeaubon die per e-mail wordt verstuurd af te drukken en dit bedrag in de Hertog Jan winkel in Arcen te besteden.
  • Hoe verzilver ik mijn certificaat van de Grand Prestige persoonlijke fles?
  • Boek een rondleiding op de Hertog Jan site. Vink 'persoonlijke fles' aan en noteer uw unieke flesnummer tijdens het online reserveren van een rondleiding. Voer in het scherm 'bevestigen reservering' uw betaalcode in. Klik dan op controleren en daarna op bevestigen. U heeft dan een rondleiding voor twee volwassenen betaald.

    Vergeet niet uw certificaat voorzien van flesnummer mee te nemen en voor aanvang van de rondleiding af te laten stempelen bij de receptie op de brouwerij. Na afstempeling mag u het certificaat uiteraard weer mee naar huis nemen. Op het einde van de rondleiding ontvangt u een speciale fles Grand Prestige voorzien van uw eigen naam en unieke flesnummer.
  • Ik heb de Hertog Jan Grand Prestige Persoonlijke fles besteld. Kan ik ook een reservering maken voor meer dan 2 personen?
  • Met dit certificaat mag u een rondleiding volgen met twee personen door onze Hertog Jan Brouwerij. Het is uiteraard mogelijk om een brouwerij bezoek te reserveren voor meerdere personen (mits er voldoende beschikbare plaatsen zijn). Geef hierbij wel aan dat u voor de overige personen wilt betalen aan de kassa van de brouwerij. Voor deze overige personen gelden de reguliere toegangsprijzen.
  • Ik heb de Hertog Jan Grand Prestige Persoonlijke fles besteld. Krijg ik deze fles na afloop van de rondleiding?
  • Ja, aan het einde van de rondleiding ontvangt u een speciale fles Grand Prestige voorzien van uw eigen naam en unieke flesnummer.

Sponsoring en gadgets

  • Hoe kan ik glazen of gadgets krijgen?
  • In de Brouwerijwinkel kunt u tegen betaling allerlei leuke gadgets en glazen van Hertog Jan bestellen. Daarnaast is bij de brouwerij in Arcen een Hertog Jan shop te vinden, waar u diverse Hertog Jan items kunt aanschaffen.
  • Kan ik mijn evenement laten sponsoren?
  • We ontvangen als bedrijf dagelijks tientallen verzoeken voor sponsoring. Hoewel deze op onze sympathie kunnen rekenen, kunnen we onmogelijk op al deze aanvragen ingaan. Daarom hanteren we een strikt sponsorbeleid.
    Wij willen dat mensen op een verantwoorde manier van onze producten genieten. Evenementen die gericht zijn op minderjarigen, komen daarom niet in aanmerking voor sponsoring.

    Sponsoraanvragen die passen binnen ons beleid kunnen ofwel schriftelijk worden ingediend via de consumentendienst van InBev Nederland N.V., Postbus 3212, 4800 MA Breda, of via ons contactformulier.

    Let op: Sponsoraanvragen moeten 3 tot 6 maanden voor de geplande activiteit worden aangevraagd.

Klanten en horeca

  • Hoe kan ik klant worden?
  • U kunt uw aanvraag indienen bij ons Customer Service Center. U kunt hen bereiken op +3176 525 3800 (optie 2 in het keuzemenu) of via het contactformulier van de website www.horecasupport.nl.
  • Ik ben klant. Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
  • U kunt ons Customer Service Center bereiken op +3176 525 3800 (optie 2 in het keuzemenu) of via het contactformulier van de website www.horecasupport.nl.
  • Ik ben actief in de horeca. Waar kan ik meer vakgerichte informatie vinden?
  • Speciaal voor u hebben wij onze website www.horecasupport.nl gecreëerd. Hier vindt u allerlei interessante informatie voor de horeca.
  • Ik wil bier exporteren naar het buitenland.
  • Indien u onze bieren wilt aanbieden in landen waar wij nog niet actief zijn, kunt u contact opnemen met onze export dienst.
    Email: [email protected]

Stages en werkstukken

  • Ik wil mij graag aanmelden voor een stage, waar kan dit?
  • Hertog Jan is onderdeel van de AB-InBev group.
    Voor een traineeship bij AB-InBev kunt u zich aanmelden via de volgende link www.bestbeerjob.com.
    Voor overige stages vindt u hier meer informatie www.ab-inbev.be/nl_BE/stages.html.
  • Ik ben student en maak een werkstuk over Hertog Jan. Kan ik informatie krijgen?
  • Onze organisatie ontvangt dagelijks aanvragen van studenten of geïnteresseerden die een opdracht over ons bedrijf wensen te maken.

    U vindt al veel informatie op onze verschillende websites:
    • www.ab-inbev.com voor algemene info (o.a. financiële rapporten, visie, missie, enz.)
    • www.hertogjan.nl voor meer informatie over onze verschillende merken (smaak, brouwproces, geschiedenis, enz.)

Werken bij AB-InBev

  • Ik zou graag werken voor AB-InBev, waar kan ik me hiervoor aanmelden?
  • Om ons succes verder uit te bouwen, investeren we continu in onze medewerkers. We bieden hen een interessant en gevarieerd carrièreparcours. Meer informatie over uw carrièremogelijkheden bij AB InBev vindt u op
    www.ab-inbev.com/careers.html